menu

Poligrafia

Dla wielu branż poligrafia przestaje istnieć, ale cały czas wiele procesów biznesowych jej potrzebuje.
Część usług poligraficznych stanowi produkcja gadżetów firmowych.
Jeśli potrzebujesz wyrobów poligraficznych zacznij od projektu. W tym celu nawiąż współpracę ze studiem projektowym, ewentualnie też fotografem, który wykona potrzebne zdjęcia. Zakres użycia poligrafii w firmie zależy czy jest to firma usługowa, handlowa czy też produkcyjna i czy potrzebne jest wykonanie katalogu produktów. W przypadku firmy produkcyjnej czasami w grę wchodzić będzie też zatrudnienie modeli np. w celu stworzenia katalogu ubrań. Katalog albo ograniczy się do prezentacji w formie cyfrowej, albo przybierze formę drukowaną. Obecnie cały czas spotyka się reklamy drukowane, mimo że czuć już że czas ich przemija. Branża bilbordów jako całość na pewno nie stanowi już takiego kanału reklamowego jak jeszcze 10 lat temu, ale zdarzają się bilbordy w tak dobrych lokalizacjach, że mają duże zwroty z zainwestowanego w nie kapitału. Przykładem może być duży bilbord widoczny z Dworca Centralnego w Warszawie.

Foldery, katalogi czy broszury także najlepszy czas mają za sobą i jeśli ludzie na ziemi chcą żyć ekologicznie to faktycznie warto by było tego typu produkty zastąpić produktem elektronicznym. Jednakże w ostatnim czasie, gdy miał miejsce duży boom na budowanie domów jednorodzinnych pod miastem, sporo osób zdecydowało się na zamówienie drukowanego katalogu projektów budowlanych, gdyż inaczej ogląda się projekt domu w komputerze a inaczej na dobrym papierze formatu A4. Cyfryzacja naszego życia sprawia również, iż rośnie grono ludzi, którzy internet mają tylko w telefonie komórkowym. Są to osoby 20+ a więc takie, które planują budowę swojego domu. Na ekranie komórki ciężko jednak zobaczyć w pełni wizualizację domu jednorodzinnego wraz z przykładowym otoczeniem domu czy garażem.

To co przydaje się w firmie niezależnie od tego czy firma zdobywa klientów online czy w świecie tradycyjnym to tak zwane druki akcydensowe, czyli koperty z nadrukowanym logo i adresem nadawcy, teczki, papier firmowy, wizytówki. Warto zwrócić tu uwagę na gramaturę papieru czy pokrycie folią.
Kolejnym produktem poligraficznym są artykuły na konferencje czy do wystawienia w bezpośrednim otoczeniu placówki firmy. Są to między innymi roll-upy, standy, woblery czy display'e.